vrijdag 12 maart 2021

Terugkeer van Anne Fleur met een zware volle koffer

 


Het is een hele tijd stil geweest  bij Anne Fleur,  er was niemand die mij iets kon vertellen  waar ze uithing. Ook de andere meiden en Tiny Teddy en Tijgertje hielden hun mond dicht. En dan zo ineens op een koude, winterse dag kwam ze aangewandeld met een hele zware koffer. Ze was alvast zelf op kleding jacht gegaan. Ze had zo bij heel veel mensen aangebeld of die iets konden missen aan kleding en zo had ze langzaam aan de koffer gevuld.  


Nou ik was stom verbaasd dat had ik niet verwacht. Ik ben gauw allerlei kledinghangers gaan kopen en heb geholpen met de koffer uit te pakken. 
Zie dan toch de hele kast puilt nu uit van de nieuwe kleding en dan is het nog niet eens alles. Anne Fleur  heeft echt haar best gedaan. 


Nou de meisjes waren allemaal super blij met hun nieuwe setjes die ze nu kunnen maken. De ene is nog trotser op haar broek, trui en schoenen dan de andere. 
Maar hé,  dat ene meisje links ken ik helemaal niet. Jij ook niet, of wel, ik heb haar niet eerder gezien.
Anne fleur begint te schateren en vertelt dat ze haar onderweg tegenkwam en dat zij  begon te helpen met kleding vragen. Oh maar hoe heet jij dan? "Ik ben Marjo en kom hier ook wonen,  dat mocht van Anne Fleur. Het leek me gezellig hier, vandaar mijn keuze ".
Oh oh, nu 4 van die meiden en  een beertje en een kat..... 
Vooruit voor deze keer dan, maar zo is wel genoeg voor nu.


Toen Anne Fleur,  Elsje,  Rosalie en Marjo even weg waren, bekeek Tiny Teddy de uitpuilende kledingkast. Hij zag de lege koffer en dacht na. "Ik wil ook eigen kleding", riep hij naar Tijgertje de kat. En zo begon hij gewoon wat uit de kast te trekken en propte het snel in de koffer. "Oh nee he, wat gaan we  nu weer krijgen; zei Tijgertje, als daar maar geen rottigheid van komt".



En ja hoor daar kwam Elsje met Anne Fleur aangelopen.  Maar ze werden helemaal niet boos op Tiny Teddy,  wat  Tijgertje wel gedacht had.  Ze vroegen wat ga jij nu doen zeg met onze nieuwe kleding? Tiny Teddy begon te jammeren dat hij er toch ook bij hoort en dat hij als fatsoenlijke beer toch ook wel mooie kleding wil dragen.  " Ik heb alleen een hoed", zei hij bedroefd. 


Nou toen mocht hij van hun toch ook wat kleding gaan passen. Eerst deze mooie rok gepast. Elsje kijkt Tijgertje aan, "wat vindt jij ervan? Nou die begint toch te lachen,  die hield maar niet op. "Dit staat je echt niet Teddy " mauwde ze.
Nee Tiny Teddy kan zo niet eens meer lopen, de rok zit in de weg.


Dan een zwembroek  geprobeerd met gympies. Ik moet zeggen dat staat niet eens zo gek. Elsje vond dat hij deze zomer dit best aan kan naar zee of zwembad.
Maar ja het is nog een beetje winterse dagen nu, veel te koud zo.


Daar kwam de monstertrui te voorschijn uit de koffer. Elsje en Anne Fleur vonden dit geweldig grappig staan. Nou ben je net zelf een monster haha.
Maar Tiny Teddy geloofde hun niet en wilde het zelf in de spiegel zien.


Tiny Teddy bekeek zich zelf eens in de spiegel en vond het geweldig! Ik heb gezegd dat als hij het nu koud heeft dat hij deze trui best aan mag hebben.  Dat vonden de meisjes ook een goed idee.
Maar wat vindt jij,  heeft Tiny Teddy kleertjes nodig?



Elsje heeft trouwens ook een hele mooi trui aan, die heeft mijn zus speciaal gemaakt. Ook de andere  truitjes van het stel zijn door haar gemaakt, ook de vest.
Mijn moeder heeft een zoektocht gedaan naar kleertjes en daardoor is deze voorraad ontstaan. 
Zelf ben ik bezig om voor allemaal zachte truitjes te breien die ik daarna ga borduren met borduurzijde. En zo heb ik nog meer in petto.
Stay tuned. 








 











7 opmerkingen:

  1. Bee hij heeft geen kleertjes nodig hoor. Misschien een leuke streepjes das.

    Genoten van je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat is ook een leuk idee! Bedankt voor je leuke reactie.
    Groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ik probeer deze week weer tijd te nemen voor fotosessies om toelaten weten hoe het gaat met Anne Fleur en de meisjes

      Verwijderen
    2. Leuk! Ik zou haar wel buiten willen zien. In de tuin. dat ze laat zien wat er bij jou groeit :)

      Verwijderen
    3. Ja dat was ook de planning, maar het weer speelt nog niet mee.

      Verwijderen
  4. OMG, reminds me of my childhood. And look at that adorable teddy!

    BeantwoordenVerwijderen