woensdag 3 oktober 2018

Even voorstellen aan Anne~Fleur



Anne~Fleur is een Blythe doll.

Een Blythe doll is een verzamelpop.

De Kenner Blythe -1972 is de allereerste Blythe pop. Ze zijn designed door Allison Katzman en uitgebracht door speelgoedmerk Kenner.
In de poppenwereld worden ze vaak KB's genoemd. Kenner Blythe.
Je kan ze herkennen aan de 6 tot 7 zinnen tekst op de achterkant.
De andere nieuwere Blythes hebben dat niet.

Anne~Fleur heeft dit achterop haar hoofd staan:
Blythe TM c2006 Hasbro Inc c CWC TOMY CHINA

Het is een Takara Blythe RBL
RBL is met een glanzend gezicht (origineel)

Takara Blythes worden ook wel Neo Blythes genoemd en zijn ongeveer 30 cm, 12 inch.
Hasbro wordt genoemd op de achterkant van de poppenkoppen, omdat ze het handelsmerk van Blythe bezitten.
Hasbro heeft de rechten op Kenner-handelsmerken gekocht.
CWC betaalt om de naam te licentiëren en dus moet Hasbro op de producten worden vermeld.



De maat die je het meeste ziet is de Neo Blythe 12 inch, ongeveer 30 cm.
De midi wordt ook veel gespaard en is een stuk kleiner. En dan is er een hele kleine versie.

Mijn pop is customized, dat wil zeggen dat er van alles aan het gezichtje is aangepast, soms ook het haar.
Anne~Fleur is aangepast door Magdalena's dolls, dit staat achterop het hoofd geschilderd.
Zij heeft het gezichtje geschuurd en de neus, mond, wimpers en wenkbrauwen bewerkt.
Ze heeft 4 paar custom oogchips, waarvan 2 paar handgeschilderd door de maakster. Ook de oogleden zijn beschilderd en draagt ze de naam Zoë.
Ik heb van Zoë de naam verandert in Anne~Fleur.




Zo stond ze op Marktplaats te koop aangeboden, dit jurkje kreeg ik er niet bij (wel mooi he)

Ik was echt blij dat ik voor een niet al te gek bedrag deze Blythe doll mocht overnemen.
Ik ben al een paar jaar gefascineerd van deze poppen.
Op internet heb ik al zoveel leuke dingen voorbij zien komen.
Het stylen en het maken van kleding vind ik een hele uitdaging.

Hou mijn blog in de gaten als je meer wilt weten.
Ik zal je laten zien wat ik zoal gemaakt heb en ook tips geven.




6 opmerkingen:

  1. Dank je wel Aritha voor je enthousiasme

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat jij ook van poppen houdt. Nu mijn vader is overleden komen mijn oude poppen naar ons huis in Duitsland. Nu zitten ze nog op de kast in de ouderlijke woning. Mijn vader heeft er een briefje onder gehangen met de woorden: enfants du paradis. (kinderen van het paradijs) Ik heb heel veel kleertjes waaronder mooi gebreide stukken door een tante gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk, ook datje vader ze zo bewaard heeft. Lief briefje erbij ook. Ook speciaal als je zo ook nog kleertjes hebt vooral van je tante.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat briefje bewaar ik hoor! Mijn vader was een bijzonder mens. Hij schreef ook prachtige gedichten die je op mijn website terug kan vinden: Poëzie - gedichten van pa.

    BeantwoordenVerwijderen