donderdag 21 maart 2019

Een lege kledingkast en wie is Elsje?




Op een mooie lenteochtend liepen Anne Fleur  en Rosalie maar weer eens langs het elfendeurtje.
In het begin keken ze meerdere malen op een dag, daarna nog 1 keer per dag. Tot op een gegeven moment nog amper 1 keer in de week.
Er gebeurde namelijk helemaal niets.
Tot die mooie morgenochtend. Stond daar ineens een ander meisje bij de deur.
"Hoi, ik kom ook bij jullie wonen", zei ze. Nou daar stonden ze even perplex van. Aarzelend kwamen ze haar van dichtbij bekijken. "Wie ben jij dan?", vroeg Rosalie. "Ik ben Elsje, ik kom via het elfendeurtje. Het elfje was haar sleutel kwijt geraakt van het deurtje en kon niet meer heen en weer". " Daarom was het zo stil", zei Teddy.
"Ik woonde in Elfjesland  en vond de sleutel, en uit dankbaarheid van het elfje 
mocht ik door de deur naar jullie toe", vertelde Elsje heel blij. " Kijk ik heb de sleutel mee, die moet steeds bij het deurtje liggen, dan kan het elfje in en uit en de sleutel niet meer verliezen".
Nou dat was nog eens een mooie oplossing en ook een leuke verrassing. 





De meiden konden het goed met elkaar vinden, deden ook echt meisjesdingen. Zoals een beetje tutten voor de spiegel en van alles aan het experimenteren met hun haar.
Teddy vond dat niet echt interessant. 



Teddy zei uit verveling;" Wat is eigenlijk dat ding waar jullie vóór staan? Ik ben wel nieuwsgierig ".
Toen hadden de drie ook pas in de gaten dat er een kledingkast stond.



"We kunnen wel even kijken wat er achter die deuren zit, zei Anne Fleur , misschien wel een hele kledinglijn voor ons".
Nou dat zagen de andere twee wel zitten, want altijd in hetzelfde te moeten lopen is ook saai en het gaat ook warmer worden.



"Is dat alles, riep Elsje, moeten we het hier mee doen!" Er hing alleen een jasje en poncho en allemaal lege hangers in de kast.
Teddy en Tijgertje waren dat gedoe over kleding zat en gingen er mooi bij zitten, wat zeg ik, die kropen er gewoon in.
Nu moest ik hun weer gaan geruststellen dat de kast nog gevuld gaat worden en dat ze héél veel mooie soorten kleding krijgen.
Het hele stel was gelijk blij en gingen weer op pad om nieuwe ontdekkingen te doen.




Zucht, ik heb wel wat beloofd aan dat stel. Maar hoe krijg ik het voor elkaar, nu moeten er drie netjes gekleed gaan worden. Ik heb nog een hoop andere bezigheden.....
Nou we zullen het zien....en jullie ook.
Tot de volgende keer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten