woensdag 27 februari 2019

Spijkerbroek

Zoals je in het vorige blog hebt kunnen zien, had Anne Fleur ineens een spijkerbroek.
Ik heb wat oude spijkerbroeken bewaard, om altijd nog iets anders van te maken, te recyclen.

Het leek me leuk om een stoere spijkerbroek te maken, maar hoe.
Ik heb geprobeerd om wat om haar benen te tekenen en dat te gebruiken, maar het leek me niet geweldig.
Toen eens op Etsy rond gekeken. Daar vond ik Dolly Dolly Magazines, daar staan ook patronen voor Blythe dolls in, die je in pdf kan downloaden. 
Het is wel met Japanse uitleg, maar als je een beetje handig bent heb je dat niet nodig.


Ik ben wel een beetje handig, alleen met de naaimachine heb ik wel wat geworsteld. Ik heb geen naailes gehad, wel geprobeerd om de kunst af te kijken bij mijn moeder vroeger.
Het is uiteindelijk gelukt, met echte steekzakken en al.






De broek heb ik bewerkt met een Stanley mes, om zo dat afgeleefde effect te krijgen.
De volgende broek maak ik denk zoals het filmpje hieronder, maar dan ook wel met een patroon.






 Ik heb hier nog een voorbeeld van een filmpje hoe je strakke Jeans of leggings kan maken. Dan moet je wel een stretch stof gebruiken of bijv. T-shirt stof.






Ik wil nog wel wat meer gaan maken, er gaat veel tijd inzitten, dus mijn productie is niet hoog nog.
Mocht ik weer wat gemaakt hebben en ideetjes weten, dan hoor je het wel weer.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten